Doel – De educatieve game ‘Welke is het?’ is een activerende manier om de knipperlichten te leren (her)kennen en bespreekbaar te maken.
Inhoud – De knipperlichtenaffiche wordt uitgedeeld aan de teams die tegen elkaar gaan spelen. Eén van de deelnemers van één van de teams trekt een kaart uit de dubbelzijdige knipperlichtenkaartenset en beschrijft het knipperlicht zonder het te benoemen. De deelnemers van de andere teams moeten zo snel mogelijk het knipperlicht raden. Het team dat het snelste was is nu aan de beurt. Het spel gaat verder tot alle kaarten van de set op zijn. Het team met de meeste kaarten wint het spel. In de daaropvolgende groepsbespreking wordt dieper ingegaan op de knipperlichten specifiek binnen de setting waarin de deelnemers werken.
Gebaseerd op – de educatieve game ‘Find your match’ en uitgewerkt door Howest verpleegkunde studente Chelsey Kennes tijdens haar bachelorproef.
Nagelezen door – Jurgen Damman, Tine Van Quathem, en het ‘Van Cure naar Care’ team
Uitgetest tijdens – een vorming bij een organisatie voor mensen met een beperking in Vlaanderen uitgevoerd in de context van het TETRA project ‘Van Cure naar Care’.